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【大人気グループ登場!】BNK48の『アイドル × eスポーツ』戦略【予想を遙かに超える賑やかなオープニング!】

 

https://mpics.mgronline.com/pics/Images/562000001663624.JPEG

PHOTOリンク先:MGONLINE https://mgronline.com/game/detail/9620000016426

 

 

タイの屋外広告業大手PLAN B MEDIA社が、2018年に「恋するフォーチュンクッキー」が大ヒットし国民的アイドルに駆け上がろうとしていた日本のAKB48の海外姉妹グループBNK48に出資し、グループ事業としたのは、既存及び新規事業との相乗効果を実現し収益を拡大する目的に沿ったものです。

 

その一例がPLAN B MEDIA社のスポーツ事業です。

 

サッカーに関する事業は、PLAN B MEDIA社が従前から手掛けている事業です。

まずBNK48の3rdシングル「初日」がサッカー少年のモチーフのMVになり、サッカー場でのパフォーマンス、サッカー選手とのTVでの共演等が図られました。

 

次いで、eスポーツ。eスポーツはいわばPLAN B MEDIA社の新規事業です。

eスポーツのプレイヤー、観客層とアイドルを支持する層は重なる部分もあり、相乗効果も期待できそうです。

 

PLAN B MEDIA社 / BNK48がeスポーツに注力する流れにのって、BNK48のメンバーで、ゲーマーとしての個性を持っていた2期生のWeeが2期生ナンバー1の人気を獲得しました。

 

BNK48の5thシングル「BNK FESTIVAL」は、改めてパフォーマンスやMVを見ると、eスポーツの開幕イベント等の鳴り物にピッタリで、そういう意図で企画、演出されたようにさえ見えてきます。

 

game.watch.impress.co.jp

上記事より引用-----

BNK48ニコンサート)の盛り上がりぶりは、その直前に行なわれた日本から応援に駆けつけたチアダンスチーム「ALIVE」のダンスや、eスポーツアスリート達にとって晴れの舞台である選手入場を吹き飛ばす勢いだった。予想を遙かに超えるほどの賑やかなオープニングを観ていて、以前韓国で行なわれた「Starcraft」の決勝戦に、当時日本でブレイクする前だった少女時代が前座として歌とダンスを披露していたのを思い出したが、日本と比べると、立ち上げ方が巧いなと思う。

引用終わり----------

 

(感想)日本もがんばれ!しかし写真を見ると結構バブリーですね。広告業は景気に連動します。

 

mgronline.com

 

◆タイでのeスポーツ立ち上がりの波に乗って人気を獲得したアイドルWee(BNK48二期生)

www.instagram.com

 

 

<参考>

 

◆PLAN B MEDIA社の既存スポーツ事業(Sports Marketing):サッカー

The Company was chosen to be an official agency to manage rights of Football Association of Thailand (FAT) and Thai League Co., Ltd. With its long experience in managing various media and its customer base that spans across different product groups, the Company commenced on and executed its business development initiatives to further generate revenues as an agency. Sports marketing media are provided to match brands and products to build and enhance brand awareness in broader consumer groups as football is a popular sport for people of all ages..

(同社ホームページ「Sports Marketing」より引用)
https://www.planbmedia.co.th/media_solution/sports/

 

◆PLAN B MEDIA社の新規スポーツ事業(with ミュージックマーケティング事業=BNK48):eSports

(略)
The Company added esports content through collaboration with the Football Association of Thailand (FAT) and Konami Digital Entertainment Co., Ltd. who developed Pro Evolution Soccer 2019 (PES 2019) to launch Thai E-League Pro which is the first official esports league in Thailand.
(略)
During the third quarter of 2018, esports content was added to the Company’s portfolio as the Company was granted the right to organize Thai E-League Pro which is the first official esports tournament in Thailand. Consequently, the Company currently manages 3 categories of quality content i.e. sports, music and esports. All these content categories will address the needs of marketers in communicating with different target groups and help drive the Company’s utilization rate.
(略)
The Company will further develop its business through engagement marketing leveraging on sports content from the Football Association of Thailand, music content from BNK48 girl group and esports content from Thai E-League Pro to provide solutions for marketers that promote more effective consumer communication.
(略)

(Management Discussion and Analysis for the Third Quarter of 2018 Ending 30 September2018 12 November 2018より引用)

 

◆PLAN B MEDIA社のミュージックマーケティング事業=BNK48(『会いに行けるアイドル』)※同社のホームページには以下のBNK48の動画があります。
https://www.planbmedia.co.th/media_solution/music-marketing/

 

トヨタesports BNK48のメンバーが参加しています。
https://toyotaesports.com/news/?views=11